Vertrouwen

De Rotterdamse peuterschool

Op beide locaties van De Kameleon is een peutergroep gevestigd, waar de peuters 5 dagdelen per weekwelkom zijn. De peuterschool is een samenwerking tussen school en welzijnsorganisatie Peuter & Co. In deze groepen worden de peuters spelenderwijs gestimuleerd om stappen te zetten in hun ontwikkeling. Het Rotterdamse onderwijsbeleid vormt hierbij het uitgangspunt: Een vliegende start voor elke Rotterdamse peuter. Opvoeden en het ondersteunen van kinderen in hun ontwikkeling is primair de verantwoordelijkheid van ouders. De peuterschool is dan ook een aanvulling op de thuissituatie en biedt de peuters extra ontwikkelingsmogelijkheden.

De peuters stromen met 4 jaar door naar De Kameleon. Door de intensieve samenwerking tussen de leidsters van de peutergroepen en de leerkrachten van de kleutergroepen verloopt de overgang soepel en maken de peuters een goede doorstart in groep 1. Voor meer informatie kunt u de website van de Rotterdamse Peuterschool bekijken:

Peuterschool locatie CarnissedreefPeuterschool locatie Fazantstraat