Vertrouwen
 

Klachtenprocedure

Klachtenregeling & vertrouwenspersonen

Soms ontstaan er misverstanden. Ouders mogen dit altijd bespreken met de leerkracht, het managementteam of de directeur. De school zoekt samen met de ouders naar een oplossing.

 

Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen? Dan kunnen ouders contact opnemen met de vertrouwenspersoon. De interne vertrouwenspersoon is mevrouw Karin. Zij helpt ouders verder en vertelt, als dat nodig is, meer over de klachtenregeling.

 

Als u er samen met de school niet uitkomt, kunt u contact opnemen met het bestuur van stichting BOOR. Bij stichting BOOR werkt een klachtfunctionaris. Haar naam is mr. Marjel Sterrenberg.

 

U kunt uw klacht mailen naar: klacht@stichtingboor.nl. Vermeld in de e-mail:

  • uw naam
  • het e-mailadres waarop u te bereiken bent
  • uw telefoonnummer

 

De klachtfunctionaris neemt daarna contact met u op.

 

Kan het probleem niet binnen de school of het bestuur worden opgelost? Dan kan de externe vertrouwenspersoon worden ingeschakeld.

 

Externe vertrouwenspersonen

BOOR heeft twee vertrouwenspersonen van buiten de organisatie. Medewerkers, ouders, leerlingen en andere mensen die op school of voor het bestuur werken, kunnen bij hen terecht. Dit kan als ze te maken hebben met vervelend gedrag, zoals discriminatie, pesten, (seksuele) intimidatie, agressie of geweld.

 

De vertrouwenspersoon luistert, helpt, biedt begeleiding en geeft advies. Ook als een medewerker denkt dat er iets niet goed gaat binnen BOOR, kan hij of zij dit bespreken met de vertrouwenspersoon.

 

Contactgegevens vertrouwenspersonen:

 

Klachtencommissie Onderwijs (LKC)

Stichting BOOR is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). U kunt daar altijd een klacht indienen.

 

Heeft u nog geen contact gehad met de school of stichting BOOR? Dan probeert de LKC eerst dat contact alsnog tot stand te brengen.

 

Meer informatie over hoe de LKC werkt, vindt u op de website: https://onderwijsgeschillen.nl/commissie/landelijke-klachtencommissie-onderwijs-lkc

 

Centraal meldpunt Vertrouwensinspecteurs

Voor klachten op het gebied van (seksueel) geweld, intimidatie, discriminatie, onverdraagzaamheid, radicalisering en dergelijke kunt u ook contact opnemen met het landelijk meldpunt vertrouwensinspecteurs, 0900-1113111.

 

Een gedetailleerde beschrijving van rol en taken van

 

  • de klachtfunctionaris
  • de externe vertrouwenspersonen
  • de landelijke klachtencommissie
  • de vertrouwensinspecteurs,

 

zijn beschreven in de geldende klachtenregeling van stichting BOOR.